Tornar Imprimir

Política de privacitat

PROTECCIÓ DE DADES

Informació sobre Protecció de dades
1. Informació bàsica sobre protecció de dades

RESPONSABLE:

AJUNTAMENT DE MONTCADA i REIXAC
NIF: P0812400J

CONTACTE:

  • Telèfon: 935 726 474
  • Domicili: Avinguda de la Unitat, 6, 08110, Montcada i Reixac (Barcelona)
  • Correu electrónic: oac@montcada.org

FINALITAT
Prestació de serveis públics, enviament d'informació

LEGITIMACIÓ
El compliment d'una tasca en interès públic o l'exercici de poders públics (article 6.1,e del RGPD). Consentiment de les persones interessades, quan calgui (article 6.1,a del RGPD).

DESTINATARIS
Les Administracions Públiques en l'exercici de les seves competències, quan sigui necessari per a la gestió de la seva sol·licitud.

DRETS
Les persones interessades podran sol·licitar l'accés, rectificació o supressió de les seves dades, així com exercir altres drets o retirar si escau el consentiment atorgat a través de la secció “Protecció de dades” de la pàgina web i/o seu electrònica o enviant un correu electrònic a delegatpd@montcada.org

INFORMACIÓ ADDICIONAL
Ha de llegir la informació detallada sobre protecció de dades més a baix

2. Informació detallada sobre protecció de dades

Les dades personals vinculades a la pàgina web i la Seu electrònica responsabilitat de l'AJUNTAMENT DE MONTCADA i REIXAC respecten les exigències del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD) i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD).

2.1 Qui és el Responsable del tractament?

Dades del Responsable:

  • RESPONSABLE: AJUNTAMENT DE MONTCADA i REIXAC
  • NIF: P0812400J
  • Direcció: Avinguda de la Unitat, 6, 08110, Montcada i Reixac (Barcelona)
  • Telèfon: 935 726 474

Dades del DELEGAT DE PROTECCIÓ DE DADES:

L'AJUNTAMENT DE MONTCADA i REIXAC és responsable de mantenir un registre de les activitats de tractament sota la seva responsabilitat en compliment dels deures establerts en l'article 30 del RGPD.

2.2 Amb quina finalitat tractem les seves dades personals?

L'AJUNTAMENT DE MONTCADA i REIXAC tractarà les dades personals de les persones interessades, amb caràcter general, per:

  1. Gestionar els diferents procediments administratius i informar sobre la seva tramitació.
  2. Verificar o comprovar l'exactitud de les dades personals que les persones interessades declarin que ja estan en poder de les administracions públiques o que s’han presentat prèviament.
  3. Realitzar notificacions i tramitar recursos.
  4. Gestionar peticions d'informació, suggeriments, comunicacions en general i remetre butlletins informatius.

2.3 Quina és la legitimació per al tractament de les seves dades?

L'AJUNTAMENT DE MONTCADA i REIXAC està legitimat per a dur a terme el tractament de dades de caràcter personal d'acord amb el principi de licitud del tractament assenyalat en l'article 6 del RGPD i, concretament, per a:

  • Amb caràcter general, en el cas de l'activitat de procediment administratiu, la base jurídica dels tractaments serà el compliment d'una tasca en interès públic o l'exercici de poder públics, tenint en compte la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú; la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic; Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, etc.
  • En determinats casos el tractament vindrà legitimat pel consentiment de les persones interessades.
  • En tot cas, la base de la legitimació es recollirà en les clàusules informatives bàsiques disponibles en els formularis de recollida de dades personals.

2.4 A quins destinataris es comunicaran les seves dades?

Les seves dades podran ser comunicades, segons la legislació vigent i sempre que sigui necessari per a la gestió del procediment o sol·licitud, a altres administracions públiques en l'exercici de les seves competències, a entitats financeres, a diaris oficials, pàgines web o taulers d'anuncis de l'AJUNTAMENT DE MONTCADA i REIXAC per a donar la publicitat legalment exigida en els procediments on sigui necessària.

Les clàusules informatives bàsiques inclouran, en tot cas, els destinataris concrets de les dades.

2.5 Durant quant temps conservarem les seves dades personals?

Les dades personals proporcionades es conservaran mentre no sol·liciti la seva supressió o cancel·lació i sempre que resultin adequades, pertinents i limitades al que sigui necessari per a les finalitats per a les quals es tracten.

2.6 Es realitzaran transferències de dades a tercers països?

No es produiran transferències internacionals de dades.

2.7 Quins són els seus drets quan ens facilita les seves dades personals?

  • Accés: dret a obtenir confirmació sobre si estem tractant les teves dades personals o no, a saber quines són, perquè s'usen, quant temps es conservaran, el seu origen i si han estat o seran comunicades a un tercer.
  • Rectificació: dret a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes i que es completin les seves dades personals incompletes.
  • Supressió: dret a sol·licitar la supressió de les dades de caràcter personal quan siguin inadequades, excessives o ja no siguin necessàries per als fins per a les finalitats per a les quals van ser recollides, inclòs el dret a l'oblit.
  • Oposició: dret a oposar-se, en determinades circumstàncies, al tractament de les seves dades personals o a sol·licitar que el tractament cessi.
  • Limitació del tractament: dret a sol·licitar, en les circumstàncies establertes legalment, que les seves dades no siguin tractades més enllà de la mera conservació d’aquestes.
  • Portabilitat: dret a rebre les dades de caràcter personal en un format estructurat, d'ús comú i lectura mecànica, i poder transmetre-les a un altre responsable, sempre que sigui tècnicament possible.

2.8 Tindrà la possibilitat de retirar el seu consentiment?

Tindrà la possibilitat i el dret de retirar el seu consentiment per a qualsevol finalitat específica atorgada en el seu moment, sense que això afecti la licitud del tractament basat en el consentiment previ a la seva retirada.

2.9 On podrà exercir els seus drets?

La persona interessada podrà exercir els seus drets sense cap cost, rebent una resposta en els terminis establerts a la RGPD i la LOPDGDD, pels següents mitjans:

  • Per escrit en el registre de l'AJUNTAMENT DE MONTCADA i REIXAC. Aquesta sol·licitud haurà d'anar signada juntament amb la còpia del DNI o passaport de l'interessat. En cas que s'actuï a través de representant legal haurà d’aportar, a més, el DNI i el document acreditatiu de la presentació del representant.
  • Si l'AJUNTAMENT DE MONTCADA i REIXAC tingués dubtes raonables sobre la identitat de la persona física que cursa la sol·licitud, podrà sol·licitar la informació addicional necessària per a confirmar la identitat de l'interessat.
  • L'AJUNTAMENT DE MONTCADA i REIXAC haurà de respondre la sol·licitud en el termini d'un mes des de la seva recepció. Aquest termini es podrà prorrogar fins a dos mesos més en cas de ser necessari, tenint en compte la complexitat i el nombre de sol·licituds rebudes. L'interessat, en qualsevol cas, serà informat en el termini d'un mes a partir de la recepció de la sol·licitud.
  • Qualsevol interessat també podrà dirigir la seva sol·licitud d'exercici de drets al Delegat de Protecció de dades, adreçant-se al correu electrònic delegatpd@montcada.org
  • Per a més informació: https://apdcat.gencat.cat/es/drets_i_obligacions/drets/

2.10 Com pot realitzar una reclamació davant l'Autoritat de Control?

En cas que no s'hagin respectat els seus drets, pot presentar una reclamació dirigint-se per escrit a l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) situada al C/ Rosselló, 214, Esc. A, 1r 1a, 08008, Barcelona o utilitzar la seu electrònica: https://apdcat.gencat.cat/ca/inici/

En tots dos casos, haurà d'acompanyar la documentació corresponent.

2.11 Quines són les mesures de seguretat?

En compliment de l'article 32 del RGPD i tenint en compte l'establert en la Disposició Addicional Primera de la LOPDGDD 3/2018, l'AJUNTAMENT DE MONTCADA i REIXAC compta amb unes mesures de seguretat establertes pel seu reglament intern de seguretat que segueix l'Esquema Nacional de Seguretat (ENS) regulat pel Reial Decret 311/2022, de 3 de maig.

3. Normativa d'aplicació
Drets sobre Protecció de dades

La normativa en matèria de protecció de dades permet que qualsevol persona pugui exercir els seus drets d'accés, rectificació, supressió i portabilitat de dades, oposició i limitació al seu tractament, així com a no ser objecte de decisions basades únicament en el tractament automatitzat de les seves dades.

Dret d’accés

La persona afectada té dret a ser informada:

  • de les finalitats del tractament, així com de les categories de dades personals que es tractin i de les possibles comunicacions de dades i els seus destinataris.
  • del període de conservació de les dades, si és possible. En cas contrari, els criteris per a determinar aquest període.
  • del dret a sol·licitar la rectificació o supressió de les dades, la limitació al tractament, o oposar-se al mateix.
  • del dret a presentar una reclamació davant l'autoritat de control.
  • a obtenir, quan les dades personals no s'hagin obtingut de l'interessat, qualsevol informació disponible sobre el seu origen.
  • a rebre informació de les garanties adequades si es produeix una transferència internacional de dades.
  • a obtenir una còpia de les dades objecte del tractament.
  • de l'existència de decisions automatitzades (inclosos els perfils), la lògica aplicada i les conseqüències d'aquest tractament.

Ha de distingir-se del dret d'accés dels interessats als expedients administratius que regula la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques així com el dret d'accés regulat en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Dret de rectificació

La persona afectada té dret a obtenir sense dilació indeguda, del responsable del tractament, la rectificació de les dades personals inexactes, així com que es completin aquelles dades personals incompletes, fins i tot mitjançant una declaració addicional.

Dret de supressió (dret a l'oblit)

La persona interessada pot sol·licitar la supressió de les dades personals quan es produeixi algun dels supòsits previstos en la legislació, destacant aquells casos en què desaparegui la finalitat que va motivar el tractament, o que les dades personals s'hagin tractat de manera il·lícita.

S'exceptua aquest dret, en els casos en què hagi de prevaler, per al compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poder públics conferits al responsable.

Dret a la limitació del tractament

Permet a la persona afectada obtenir del responsable del tractament la limitació del tractament de les dades quan:

  • s'impugni l'exactitud de les dades, mentre es verifica aquesta exactitud pel responsable.
  • el tractament resulti il·lícit, però l'interessat sol·liciti la limitació del seu ús en lloc de la supressió.
  • el responsable ja no necessiti les dades per a la finalitat del tractament, però sí la persona interessada per a l'exercici d'algun dels seus drets.
  • l'afectat va exercir el seu dret d'oposició al tractament, mentre es verifica si els motius legítims del responsable prevalen sobre l'afectat.

Dret a la portabilitat

La persona interessada tindrà dret a rebre les seves dades personals del responsable del tractament, en un format estructurat, d'ús comú i lectura mecànica, o sol·licitar que siguin transmeses a un altre responsable del tractament quan sigui tècnicament possible.

Dret d'oposició

La persona afectada pot oposar-se al tractament:

  • Quan per motius relacionats amb la seva situació personal, hagi de cessar el tractament de les dades, tret que s'acrediti un interès legítim, que prevalgui sobre els interessos, els drets i les llibertats de l'interessat, és a dir necessari per a l'exercici o defensa de reclamacions.
  • Quan el tractament tingui per objecte el màrqueting directe.

Formularis per a l'exercici dels seus drets:

Registre d'activitats de tractament

L'article 30 del Reglament UE 2016/679 General de Protecció de Dades (RGPD), estableix que cada responsable portarà un registre de les activitats de tractament que efectua i amb la informació indicada a continuació:

  • El nom i les dades de contacte del responsable i del delegat de protecció de dades.
  • Les finalitats del tractament.
  • Una descripció de les categories d'interessats i de les categories de dades personals.
  • Les categories dels destinataris de les dades.
  • Les transferències de dades personals, si n'hi ha.
  • Els terminis previstos per a la supressió de les diferents categories de dades, quan sigui possible.
  • Una descripció general de les mesures.

Així mateix, segons es regula en l'article 31.2 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD), totes les entitats incloses en l'article 77.1 d'aquesta llei orgànica hauran de fer públic un inventari dels seus tractaments en el qual constarà la informació establerta en l'article 30 del RGPD i la seva base legal legitimadora per al tractament de les dades de caràcter personal.

De conformitat amb aquesta normativa, es duu a terme un registre de les activitats de tractament efectuades per l'Ajuntament de Montcada i Reixac:

Delegat de Protecció de Dades (DPD)

L'article 37.1 del Reglament UE 2016/679 General de Protecció de Dades (RGPD), estableix que les autoritats i organismes públics tenen l'obligació de designar a un Delegat de Protecció de Dades (DPD).

L'Ajuntament de Montcada i Reixac ha designat al seu DPD correctament, tal com es pot comprovar a: APDCAT - Consulta de Delegats de Protecció de Dades

Les seves funcions venen definides en l'article 39 del RGPD i consisteixen principalment a informar i assessorar l'Ajuntament de Montcada i Reixac i als seus treballadors sobre les obligacions que els incumbeixen en el tractament de dades de caràcter personal, i la supervisió del seu compliment. Així mateix, ha de cooperar amb l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) i actuar com a punt de contacte entre aquesta i l'Ajuntament de Montcada i Reixac.

Al seu torn, qualsevol ciutadà podrà dirigir-se al Delegat de Protecció de Dades si li sorgeixen dubtes sobre el tractament de les seves dades per part de l'Ajuntament de Montcada i Reixac o no està conforme amb aquest. Per a això, pot contactar amb el Delegat de Protecció de Dades de dirigint-se per escrit a l'adreça de correu electrònic delegatpd@montcada.org

Més informació: APDCAT - Consulta de Delegats de Protecció de Dades

Data de l'última actualitzaciódimecres 20 de gener 2021
Tornar Imprimir