Processos selectius per a la cobertura definitiva de les places vacants de personal funcionari i de personal laboral de l’Ajuntament de Montcada i Reixac i el seu Organisme Autònom, corresponents a l’oferta extraordinària d’estabilització de l’ocupació temporal 2022. Concurs-Oposició i Concurs de Mèrits.80/2022/ALTGSE(Expedient Aprovació Bases Generals i Específiques).
Per tal de ser admeses als procediments selectius les persones aspirants, a més dels requisits específics que es puguin assenyalar en l’Annex I i Annex II (Bases específiques), per a cada procés selectiu, i en el moment de finalització del termini de presentació de sol·icituds, han reunir i mantenir els requisits generals següents:
3.1. Requisits generals
Per prendre part en els processos selectius les persones aspirants han de complir, en la data de tancament del termini de presentació de les sol·licituds, els requisits fixats a l’article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (TRLEBEP, en endavant), amb les especificacions següents:
3.1.1. Per a places de personal funcionari: tenir nacionalitat espanyola o de qualsevol dels països membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, és aplicable la lliure circulació de treballadors, amb els requisits que regula l’article 57 del TRLEBEP.
El que s’estableix en el paràgraf anterior també serà d’aplicació al cònjuge dels/de les espanyols/es i dels/de les nacionals d’altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret, així com als seus descendents i als del/de la seu/va cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, menors de 21 anys o majors d’aquesta edat que visquin al seu càrrec.
Les persones nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea han d’acreditar la seva nacionalitat.
Per a places de personal laboral: Les persones ciutadanes espanyoles, europees i les estrangeres d’altres països residents a Espanya poden accedir al mercat laboral en igualtat de condicions.
Les persones estrangeres que no siguin ciutadanes de la Unió Europea ni de l’Associació Europea de Lliure de Comerç (ni familiars d’aquelles), han d’acreditar permís per treballar a Espanya.
3.1.2. Haver complert 16 anys i no superar l’edat establerta per a la jubilació forçosa.
3.1.3. Estar en possessió o en condicions d’obtenir el títol acadèmic oficial exigit per a l’ ingrés en cada grup o escala i subescala, o bé un de nivell equivalent o superior. En cas que la titulació esmentada hagi estat obtinguda a l’estranger, caldrà que prèviament hagi estat concedida la corresponent homologació, o el reconeixement de la titulació per exercir la professió objecte de la convocatòria i s’haurà d’aportar el títol acadèmic traduït per intèrpret jurat i el document d’equivalència o homologació expedit pel Ministeri competent.
El diploma acreditatiu de la titulació acadèmica exigible pot ser substituït pel document acreditatiu d’haver abonat la taxa per a la seva expedició.
Grup de classificació plaça i títol de formació reglada
A1: Titulació universitària de Grau, Mestratge o Doctor o equivalent, Llicenciatura.A2: Titulació universitària de Grau o equivalent, diplomatura.C1: Cicle formatiu de Grau Mitjà, Batxillerat o equivalent.C2: Graduat/da en ESO o equivalent.AP: Sense titulació.
Aquest coneixement s’acreditarà de la manera següent:
• Document que acrediti el coneixement de la llengua catalana dins de l'ensenyament obligatori, cosa que resulta de la certificació que s'ha cursat de manera oficial a Catalunya la matèria de llengua catalana d'ensenyament obligatori i s'ha obtingut el títol que correspon després de l’any 1992. Aquest certificat l'expedeix qualsevol institut d'educació secundària públic, en forma normalitzada.• La documentació acreditativa d'estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana requerit de la Secretaria de Política Lingüística, o equivalent.
Les persones candidates que no acreditin documentalment els coneixements de llengua catalana hauran de superar una prova específica de coneixements de llengua catalana del nivell corresponent, amb caràcter obligatori i eliminatori, la qual es qualificarà d’apte/a o no apte/a.
No obstant això, estan exemptes de realitzar la prova de coneixements de català les persones aspirants que hagin participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal per accedir a l’Ajuntament de Montcada i Reixac en què s’hagués establert una prova de català del mateix nivell o superior a l’exigit en la corresponent convocatòria, o bé que hagin superat la prova esmentada en altres processos selectius convocats per l’Ajuntament de Montcada i Reixac dins la mateixa oferta pública d’ocupació.
3.1.5. Les persones aspirants admeses en el procés selectiu que no tinguin la nacionalitat espanyola o que provinguin de països on la l’espanyol no és idioma oficial han d'acreditar el coneixement de la llengua castellana, tant en l'expressió oral com en l'escrita, amb un nivell adequat segons el perfil lingüístic exigit per a cada plaça en concret.
Als efectes de l'exempció, les persones aspirants a places corresponents a escales classificades del grup A o C hauran d'acreditar documentalment una de les tres opcions següents:
a) Haver cursat l’ensenyament primari, el secundari i el batxillerat, si s'escau, a l’estat espanyol.b) Diploma d'espanyol (nivell superior) que estableix el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, o equivalent, o certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves dirigides a l'obtenció d'aquest.c) Certificat d'aptitud en espanyol per a persones estrangeres, expedit per les escoles oficials d'idiomes.
Als efectes de l'exempció, els/les aspirants a places corresponents a Agrupacions Professionals (AP) sense requisits de titulació hauran d'acreditar documentalment una de les tres opcions següents:
a) Haver cursat l’ensenyament primari i secundari a Espanya.b) Diploma d'espanyol (nivell intermedi) que estableix el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, o equivalent, o certificació acadèmica que acrediti haver superat totes les proves dirigides a l'obtenció d'aquest.c) Certificat d'aptitud en espanyol per a persones estrangeres expedit per les escoles oficials d'idiomes.
Les persones aspirants que no comptin amb el certificat o títols esmentats, hauran de realitzar una prova de llengua castellana de caràcter obligatori i eliminatori, la qual es qualificarà d'apte/a o no apte/a. Aquesta prova consistirà en un exercici de comprensió oral i un altre de caràcter escrit equivalent al nivell requerit.
No obstant això, estan exemptes de realitzar la prova de coneixements de castellà les persones aspirants que hagin participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal per accedir a l’Ajuntament de Montcada i Reixac en què s’hagués establert una prova de castellà del mateix nivell o superior a l’exigit en la corresponent convocatòria, o bé que hagin superat la prova esmentada en altres processos selectius convocats per l’Ajuntament de Montcada i Reixac dins la mateixa oferta pública d’ocupació.
3.1.6. Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques i funcions de la plaça.
3.1.7. No haver estat separat/da mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de personal funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en el qual la persona hagués estat separada o inhabilitada.En el cas de ser persona nacional d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent ni haver estat sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l’accés a l’ocupació pública.
3.1.8. Acreditar, en el seu cas, el pagament de la taxa per participar en el procés selectiu d’acord amb l’ordenança fiscal vigent, dintre del termini de presentació de la sol·licitud.L’ impagament o el pagament incomplet de la taxa determina l’exclusió de la persona aspirant.
3.1.9. En funció de les característiques i àmbit d'adscripció del lloc de treball a proveir (determinat en l´Annex I i Annex II (Bases específiques), segons procediment selectiu):
• No haver estat condemnat/da per sentència ferma per qualsevol delicte contra la llibertat i identitat sexual dels tipificats al títol VIII de la Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal, de conformitat amb el que preveu l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de Protecció integral a la infància i l'adolescència enfront de la violència, pel que fa als llocs de treball amb contacte habitual amb menors.
A tal efecte, les persones aspirants hauran d'aportar una certificació negativa del Registre Central de delinqüents sexuals en el moment previ al nomenament o contractació.
• Les persones d'origen estranger o que tinguin una altra nacionalitat hauran d'aportar, a més, certificació negativa de condemnes penals expedida per les autoritats del seu país d'origen o d'on siguin nacionals, respecte dels delictes esmentats, traduït i legalitzat d'acord amb els convenis internacionals existents.
Les persones aspirants han de complir els requisits generals i específics en el dia d'acabament del termini de presentació d'instàncies i s’han de continuar complint fins a la data de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera o la contractació com a personal laboral fix.
3.2. Requisits específics
En cas d’haver-hi, quedaran especificats en l´Annex I i Annex II (Bases específiques), per a cada procés selectiu.
Registre electrònic municipal.Podeu consultar el tutorial d'ajuda per presentar la sol·licitud aquí.Si teniu problemes informant els camps de l'adreça postal, podeu consultar aquest tutorial.
Per fer el tràmit electrònicament:
Bases generals i específiques reguladores dels processos selectius per a la cobertura definitiva de les places vacants de personal funcionari i de personal laboral de l’Ajuntament de Montcada i Reixac i el seu organisme autònom, corresponents a l’oferta extraordinària d’estabilització de l’ocupació temporal 2022 i normativa de referència detallada en l´Annex VI d´aquestes bases.
El pagament de la taxa s’ha de realitzar dintre del termini de presentació de la sol·licitud. L´import de la taxa per drets de participació en proves selectives, segons grup de classificació és:
Grup de classificació A1: 23,56€Grup de classificació A2: 23,56€Grup de classificació C1: 18,36€Grup de classificació C2: 14,79€Grup de classificació AP: 13,06€.
Cal adjuntar el/s justificant/s de pagament per a cada procés selectiu, Concurs Oposició i/o Concurs al/s que la persona es vulgui presentar, segons les indicacions de pagament de la seu electrònica.
Respecte el pagament de la taxa corresponent, estan declarades com a exemptes les persones que acreditin estar en situació d’atur, independentment que cobrin o no la prestació d’atur (Article 5.4 de l´Ordenança fiscal número 10 reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, de l’Ajuntament de Montcada i Reixac).
Les persones que, d’acord amb l’ordenança fiscal, estiguin exemptes de pagament, hauran d’adjuntar a la sol·licitud còpia de document justificatiu d’aquesta situació, actualitzat i expedit dintre del termini de presentació.
Per obtenir la carta de pagament accedeixi a l'apartat Liquidacions de l'opció de menú Les meves dades de l'entorn privat de la seu electrònica (pot accedir-hi fent clic aquí).
Podrá pagar les taxes de fins a 8 processos selectius amb cada liquidació que generi. Si necessita pagar taxes de més de 8, haurà de fer més d'una liquidació.
Cal que faci el pagament al lloc i abans de la data límit de pagament especificats en aquest document. Tingui en compte que el dia que es mostra a la columna PERIODE DE PAGAMENT del document de pagament no està inclòs dins del període de pagament. Així doncs, podrà realitzar el pagament fins les 23:59 hores del dia anterior al es mostra a la columna PERIODE DE PAGAMENT.
En el cas que la persona candidata sol·liciti l’exempció al pagament, haurà d’adjuntar a la seva sol·licitud el document expedit per l’oficina d’ocupació que correspongui, d’acord amb el qual es troba en situació d’atur independentment que cobri o no la prestació d’atur.
El fet d’abonar els drets d’examen no eximeix la presentació de la sol·licitud de participació en les proves selectives, la manca de la qual comportarà l’exclusió de l’aspirant. No serà procedent la devolució de la taxa en els supòsits d’exclusió de les proves selectives per causa imputable a la persona interessada.
Podeu consultar tots els anuncis i documentació vinculada a la Convocatòria extraordinària d’estabilització clicant aquí
Els documents s'hauran de presentar al registre electrònic municipal en format PDF
Tingui en compte les limitacions del pes dels documents que s'indiquen a la finestra d'aportació de documentació. Com a norma general, un màxim de 5MB
Caldrà presentar el model normalitzat d'instància amb la documentació requerida
Per consultes, envieu un correu electrònic a seleccio@montcada.org