Per prendre part en aquesta convocatòria, les persones aspirants han de complir i mantenir els requisits que s'exposen en els paràgrafs següents, i que són els que s'assenyalen en la base 2 de les Bases Generals:
a) Ser funcionari/ària de carrera o personal laboral fix de qualsevol administració pública i pertànyer al subgrup de classificació professional A1 al que fa referència el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 de octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TREBEP) o qualsevol categoria subsumible en aquest grup.
b) Trobar-se en servei actiu o en qualsevol altra situació administrativa o anàloga del personal que, d'acord amb la normativa vigent, els possibiliti participar en aquest procés.
c) Estar en possessió de la titulació universitària oficial, grau o llicenciatura en arquitectura que habiliti per a l'exercici de les activitats professionals corresponents, segons la normativa vigent. Els diplomes acreditatius de titulacions acadèmiques poden ser substituïts pel document acreditatiu d'haver abonat la taxa acadèmica oficial establerta per a la seva expedició.
d) Posseir els coneixements de llengua catalana de nivell de suficiència (C1), de conformitat amb el que estableix el Decret 37/2024, de 6 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de llengua general de català, i el Decret 161/2002, d'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i l'aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya, així com de llengua castellana de nivell C1.
No obstant això, estan exemptes de realitzar la prova de coneixements de català les persones aspirants que hagin participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal per accedir a l'Ajuntament de Montcada i Reixac en què s'hagués establert una prova de català del mateix nivell o superior a l'exigit en la corresponent convocatòria, o bé que hagin superat la prova esmentada en altres processos selectius convocats per l'Ajuntament de Montcada i Reixac dins la mateixa oferta pública d'ocupació.
L'acreditació documental a l'efecte de l'exempció també es pot fer fins abans de l'hora assenyalada per a l'inici de la prova de coneixements de llengua catalana, aportant davant el tribunal l'original i una fotocòpia de la documentació esmentada.
e) No pot prendre-hi part el funcionari que, com a conseqüència d'un expedient disciplinari, hagi estat separat del seu càrrec o bé es trobi en situació de suspensió d'ocupació, traslladat d'un lloc de treball o destituït d'un càrrec de comandament, mentre duri els efectes corresponents.
f) No estar afectat per cap dels motius d’incompatibilitat continguts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, i la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d'Incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de la Generalitat.
g) No tenir cap malaltia ni limitació física psíquica incompatible amb l'acompliment de les funcions corresponents.
h) Satisfer, mitjançant el sistema especificat en la seu electrònica, la tarifa indicada que s'especifica en l'ordenança fiscal número 10 vigent reguladora de la taxa per a l'expedició de documents administratius per la participació en oposicions o proves lliures (drets d'examen) per als subgrups A1 i A2, que es pot consultar al portal de transparència.
Registre electrònic municipal.Podeu consultar el tutorial d'ajuda per presentar la sol·licitud aquí.Si teniu problemes informant els camps de l'adreça postal, podeu consultar aquest tutorial.Si teniu dubtes sobre com obtenir l’idCat Mòbil, consulteu aquest enllaç.
Per fer el tràmit electrònicament:
Recursos Humans
- Bases generals reguladores dels processos selectius per a la cobertura temporal i/o definitiva de places de la plantilla vacants de l’Ajuntament de Montcada i Reixac i el seu Organisme Autònom aprovades pel Ple, en sessió de data 25 de juny de 2020 i publicades al BOPB de 9 de juliol de 2020 i al DOGC de 17 de juliol de 2020.- Bases específiques del procés selectiu.- Ordenança fiscal núm. 10 reguladora de la taxa per expedició de documents administratius.
Els drets d'examen es fixen en la quantitat de 27,00€ pel grup A1, segons el recollit en l'ordenança fiscal número 10, reguladora de la taxa d'expedició de documents administratius (Tarifa de participació en oposicions o proves lliures. Drets d'examen), i han de ser satisfets prèviament per les persones aspirants, adjuntant a la sol·licitud i documentació acreditativa del compliment de requisits, el corresponent resguard acreditatiu del pagament de la taxa.
Per abonar els drets d’examen, les persones aspirants hauran d'emetre la Carta de pagament, accedint a l' enllaç corresponent, escollint el tipus d'ingrés (OF10-Taxa d'expedició documents administratius), marcant el concepte Personal (indicant 1 unitat, i el tipus de tarifa “Drets d'examen. Grup de classificació A1”).
Respecte el pagament de la taxa corresponent, estan declarades com a exemptes les persones que acreditin trobar-se en situació d’atur, independentment que cobrin o no la prestació d’atur, amb la documentació justificativa recollida en les bases específiques.
En aquest cas, les persones aspirants igualment hauran d'accedir a l'enllaç corresponent, realitzar les passes anteriors i en l´apartat de Beneficis fiscals, assenyalar l'opció “4 DOCADM_BF -4- Art 5.4”.
Per últim caldrà clicar “Calcular”, en ambdós casos.
Les persones que estiguin exemptes de pagament, hauran d’adjuntar a la sol·licitud còpia de document justificatiu d’aquesta situació, actualitzat i expedit amb data compresa dintre del termini de presentació.
El fet d’abonar els drets d’examen no eximeix la presentació de la sol·licitud de participació en les proves selectives, la manca de la qual comportarà l’exclusió de l’aspirant. No serà procedent la devolució de la taxa en els supòsits d’exclusió de les proves selectives per causa imputable a la persona interessada.
Els documents s'hauran de presentar al registre electrònic municipal en format PDF
Tingui en compte les limitacions del pes dels documents que s'indiquen a la finestra d'aportació de documentació. Com a norma general, un màxim de 5MB
Caldrà presentar el model normalitzat d'instància amb la documentació requerida
Per consultes, envieu un correu electrònic a seleccio@montcada.org