Per prendre part en aquesta convocatòria, els aspirants han de reunir els requisits següents:
a) Tenir ciutadania espanyola, de conformitat en la legislació vigent.
b) Pertànyer a la plantilla de l’Ajuntament de Montcada i Reixac, i tenir una antiguitat mínima de dos anys com a funcionari/ària de carrera en la categoria d’agent del cos de la Policia Local de Montcada i Reixac.
c) Estar en alguna de les situacions administratives següents: servei actiu, serveis especials o servei en comunitats autònomes o serveis en altres administracions.
d) No estar ocupant una destinació definida al Reglament de segona activitat d’aquest Ajuntament.
e) No superar l’edat establerta per la jubilació forçosa.
f) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o un altre d'equivalent o superior. No obstant, per aplicació de la disposició transitòria setena de la Llei 16/1991, en aquesta convocatòria també s’acceptarà estar en possessió del títol de graduat o graduada en educació secundària, graduat o graduada escolar, tècnic o tècnica corresponent a cicles formatius de grau mitjà, tècnic o tècnica auxiliar corresponent a formació professional de primer grau o un altre d’equivalent o superior.
g) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap impediment físic o psíquic que impossibiliti el normal exercici de les funcions pròpies de la categoria.
h) No haver estat condemnat per cap delicte. No estar inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques ni estar separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública. Serà aplicable, tanmateix, el benefici de la rehabilitació, sempre que l’aspirant ho acrediti mitjançant el corresponent document oficial.
i) Estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana de nivell de suficiència C1 (antic nivell C), de la Secretaria de Política Lingüística, o una titulació equivalent. Les persones candidates que no acreditin documentalment els coneixements de llengua catalana hauran de superar una prova específica de coneixements de la mateixa, amb caràcter obligatori i eliminatori, la qual es qualificarà d'apta o no apta.
No obstant això, estan exemptes de realitzar la prova de coneixements de català les persones aspirants que hagin participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal per accedir a l’Ajuntament de Montcada i Reixac en què s'hagués establert una prova de català del mateix nivell o superior a l'exigit en la corresponent convocatòria, o bé que hagin superat la prova esmentada en altres processos selectius convocats per l’Ajuntament de Montcada i Reixac dins la mateixa oferta pública d'ocupació.
L'acreditació documental a l'efecte de l'exempció també es pot fer fins abans de l'hora assenyalada per a l'inici de la prova de coneixements de llengua catalana, aportant davant el tribunal l'original i una fotocòpia de la documentació esmentada.
j) Compromís de portar armes, que es prendrà mitjançant declaració jurada.
k) Posseir els carnets de conduir A2 i B, i aportar declaració jurada o promesa de mantenir-los vigent mentre es mantingui la relació funcionarial amb la Policia Local.
l) Abonar els drets d’examen, que es fixen en 10,81
Tots els requisits s’han de complir el darrer dia de presentació de les sol·licituds. En tots els casos, aquests requisits s’han de mantenir fins a la presa de possessió com a funcionaris/àries de carrera de les persones aspirants.
Registre electrònic municipal.Podeu consultar el tutorial d'ajuda per presentar la sol·licitud aquí.Si teniu problemes informant els camps de l'adreça postal, podeu consultar aquest tutorial.Si teniu dubtes sobre com obtenir l’idCat Mòbil, consulteu aquest enllaç.
Per fer el tràmit electrònicament:
- Bases generals reguladores dels processos selectius per a la cobertura temporal i/o definitiva de places de la plantilla vacants de l’Ajuntament de Montcada i Reixac i el seu Organisme Autònom aprovades pel Ple, en sessió de data 25 de juny de 2020 i publicades al BOPB de 9 de juliol de 2020 i al DOGC de 17 de juliol de 2020.- Bases específiques del procés selectiu (BOPB 25/05/2023 i DOGC 01/06/2023).
Els drets d’examen es fixen en la quantitat de 10,81 € i han de ser satisfets prèviament per les persones aspirants en el moment de presentació d’instància i documentació annexa, a través de la seu electrònica, seguint les indicacions. Per obtenir la carta de pagament accedeixi a l'apartat Liquidacions de l'opció de menú Les meves dades de l'entorn privat de la seu electrònica (pot accedir-hi fent clic aquí).
Cal que faci el pagament al lloc i abans de la data límit de pagament especificats en aquest document. Tingui en compte que el dia que es mostra a la columna PERIODE DE PAGAMENT del document de pagament no està inclòs dins del període de pagament. Així doncs, podrà realitzar el pagament fins les 23:59 hores del dia anterior al es mostra a la columna PERIODE DE PAGAMENT.
En el cas que la persona candidata sol·liciti l’exempció al pagament, haurà d’adjuntar a la seva sol·licitud el document expedit per l’oficina d’ocupació que correspongui, d’acord amb el qual es troba en situació d’atur independentment que cobri o no la prestació d’atur.
El fet d’abonar els drets d’examen no eximeix la presentació de la sol·licitud de participació en les proves selectives, la manca de la qual comportarà l’exclusió de l’aspirant. No serà procedent la devolució de la taxa en els supòsits d’exclusió de les proves selectives per causa imputable a la persona interessada.
Els documents s'hauran de presentar al registre electrònic municipal en format PDF
Tingui en compte les limitacions del pes dels documents que s'indiquen a la finestra d'aportació de documentació. Com a norma general, un màxim de 5MB
Caldrà presentar el model normalitzat d'instància amb la documentació requerida
Per consultes, envieu un correu electrònic a seleccio@montcada.org