Beca escolar de menjador, material i sortides
La convocatòria de beques escolars per al curs 2025-2026 inclou la tramitació de les beques menjador i les beques de material i sortides.
Les beques de menjador escolar són atorgades pel Consell Comarcal del Vallès Occidental i es poden consultar les bases al web del Consell Comarcal del Vallès Occidental.
Les beques de material escolar i sortides són atorgades per l’Ajuntament de Montcada i Reixac i es poden consultar les bases a l'apartat Documentació relacionada d'aquesta pàgina.
MENJADOR ESCOLAR
Per a l'alumnat Educació Infantil, Primària i Secundària de les escoles públiques i concertades del Vallès Occidental empadronats a Montcada i Reixac.Les beques de menjador escolar són atorgades pel Consell Comarcal del Vallès Occidental i les bases es poden consultar a la web del Consell Comarcal del Vallès Occidental.
MATERIAL ESCOLAR I SORTIDES
Per a l'alumnat de Primària (2n,3r,4t,5è i 6è) de les escoles públiques i concertades de qualsevol població que estigui empadronat a Montcada i Reixac.Les beques de material escolar i sortides són atorgades per l'Ajuntament de Montcada i Reixac i les bases es poden consultar a la web de l'Ajuntament.
Queden exclosos de la convocatòria de material i sortides els cursos I3, I4, I5, 1r, 1r d'ESO, 2n d'ESO, 3r d'ESO i 4t d'ESO, degut a que el Departament d'Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya contempla un finançament extraordinari destinat a l'alumnat en situació de vulnerabilitat, que inclou material didàctic, bata i/o uniforme, sortides, colònies i altres activitats complementàries.
a)TELEMÀTICAMENT amb caràcter preferent
- Per la tramitació telemàtica cal disposar d'una identificació digital.
- Si no es té, es pot obtenir fàcilment l'IdCAT Mobil (https://idcatmobil.seu.cat)
- Si teniu problemes informant els camps de l'adreça postal, podeu consultar aquest tutorial.
Com fer el tràmit electrònicament?
1. Descarregar el model de sol·licitud i annexos, de l'apartat de documentació relacionada, omplir-los i guardar-los a l'ordinador
a. Model de sol·licitud beca escolar 2025-2026 b. Annex Declaració jurada econòmica c. Annex Declaració responsable
2. Preparar i guardar la documentació complementària necessària amb format .PDF (si no es té en format electrònic, cal escanejar-la prèviament)
IMPORTANT! Marcar tota la documentació presentada al full 4 de la sol·licitud.
Tota sol·licitud de Beca Material i Sortides ha de tenir les 3 últimes nòmines.
S’haurà d’omplir la instància amb les dades que es demanen i adjuntareu la documentació (sol·licitud, annexos i documentació complementària).
Suport a la tramitació electrònica:
b)PRESENCIALMENT amb caràcter excepcional:
- Només per aquells casos que no disposin dels mitjans necessaris per fer la tramitació telemàtica.
- La documentació per a realitzar la sol·licitud es pot descarregar directament de la web l’Ajuntament.
- En els casos excepcionals que no disposin de mitjans per a imprimir-la, podran recollir la sol·licitud al taulell de recepció de l'Ajuntament i a les dependències de Serveis Socials Casa de la Vila i Kursaal.
- La presentació de les sol·licituds es farà mitjançant cita prèvia, durant la franja horària de 9 a 14 de dilluns a divendres a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l'Ajuntament, Avinguda de la Unitat 6.
- Les famílies que requereixin de cita prèvia per a la tramitació presencial de la sol·licitud hauran de demanar-la segons les dates de distribució per centres escolars:
28, 29, 30 d'abril i 2 de maig: Escola Elvira Cuyàs, Escola Font Freda, Institut Escola Mas Rampinyo
5, 6, 7, 8 i 9 de maig: Escola El Turó, Escola Reixac
12, 13, 14, 15 i 16 de maig: Institut Escola El Viver
19, 20, 21, 22 i 23 de maig: Escola Mitja Costa, Ginesta, Col·legi La Salle, FEDAC, Escola Mestre Morera, Escola Ciutat Comtal, Escola Les Fontetes i resta d'escoles de fora de municipi
26 al 30 de maig: Incidències i aportació de documentació
- La cita prèvia es podrà concertar trucant al telèfon d'OAC360 935954802.
A l'apartat Documentació relacionada teniu a la vostra disposició una GUIA D’AJUDA s’explica com omplir la sol·licitud de beques escolars curs 2025-2026.
Serveis Socials
-L’Ajuntament informarà a les famílies de la resolució de la sol·licitud mitjançant un llistat publicat a través del codi d’identificació de l’alumne (IDALU) i que estarà a disposició dels interessats a la web Municipal i als taulers informatius de cada escola. Els interessats que desconeguin l’identificador IDALU de l’infant, poden aconseguir el codi de dues maneres:
- Per a la convocatòria de beques de material i sortides, quedaran exclosos de la convocatòria els cursos establerts pel Departament d'Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya, degut a que es contempla un finançament extraordinari anomenat Motxilla escolar destinat a l’alumnat en situació de vulnerabilitat, que inclou material didàctic, bata i/o uniforme, sortides, colònies i altres activitats complementàries.
- Per a la convocatòria de beques menjador, podran presentar sol·licitud per a qualsevol dels cursos. Els sol·licitants que inicien I3 han de presentar la sol·licitud dins del termini de presentació de primera convocatòria indicant l'escola de la pre-matrícula. En cas de canvis d'escola ho comunicaran a Serveis Socials.
- La modalitat telemàtica de presentació de sol·licituds és de caràcter preferent. Només en casos excepcionals es tramitaran les sol·licituds presencialment mitjançant cita prèvia.
- S'ha de realitzar una única sol·licitud per família, independentment del centre dels infants.
- Les sol·licituds només podran prosperar si es presenten amb tota la documentació requerida per a la seva tramitació.
- No es tramitarà cap ajut escolar als alumnes/as que no constin en el padró municipal.
- La quantitat dels ajuts escolars de l'Ajuntament de Montcada i Reixac i del Consell Comarcal del Vallès Occidental, està supeditada a la partida corresponent dels pressupostos del 2025 i a la baremació econòmica corresponent.
- El pagament de la beca de material i sortides es gestionarà directament amb els centres educatius.
- El llistat definitiu d’infants amb resolució favorable estarà resolt al mes de novembre del 2025 i la previsió és que el pagament als centres educatius es faci efectiu a finals del primer trimestre escolar.
Els documents s'hauran de presentar al registre electrònic municipal en format PDF. Es podran presentar emplenats digitalment o escanejats després d'imprimir-los i signar-los manualment.
Tingui en compte les limitacions del pes dels documents que s'indiquen a la finestra d'aportació de documentació. Com a norma general, un màxim de 5MB.
Caldrà presentar el model normalitzat d'instància amb la documentació requerida