Inici Contacte Web corporativa
CACatalà ESCastellano
Identifica't

Seu electrònica

Ajuntament de Montcada i Reixac

  • Menu
Seu electrònica
✕
  • Les meves dades
    • Dades personals
    • Dades del padró d'habitants
    • Anotacions en el registre
    • Expedients
    • El meu Calendari fiscal
    • Bústia de notificacions electròniques
    • Portafirmes
    • Liquidacions
    • Documents
  • Publicacions Oficials
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Perfil de contractant
    • Calendari fiscal general
    • Sessions de ple
    • Sessions de junta de govern local
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Presentació de documentació a expedients en tràmit
    • Sol·licitud de cita prèvia
    • Oficines d'assistència de registre
    • Validació de documents
    • Bústia ètica
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques

Beques escolars curs 2025-2026

Descripción

Beca escolar de menjador, material i sortides

Finalitat

La convocatòria de beques escolars per al curs 2025-2026 inclou la tramitació de les beques menjador i les beques de material i sortides.

Les beques de menjador escolar són atorgades pel Consell Comarcal del Vallès Occidental i  es poden consultar les bases al web del Consell Comarcal del Vallès Occidental.

Les beques de material escolar i sortides són atorgades per l’Ajuntament de Montcada i Reixac i es poden consultar les bases a l'apartat Documentació relacionada d'aquesta pàgina.

Qui ho pot presentar

MENJADOR ESCOLAR

Per a l'alumnat Educació Infantil, Primària i Secundària de les escoles públiques i concertades del Vallès Occidental empadronats a Montcada i Reixac.
Les beques de menjador escolar són atorgades pel Consell Comarcal del Vallès Occidental i les bases es poden consultar a la web del Consell Comarcal del Vallès Occidental.

 

MATERIAL ESCOLAR I SORTIDES

Per a l'alumnat de Primària (2n,3r,4t,5è i 6è) de les escoles públiques i concertades de qualsevol població que estigui empadronat a Montcada i Reixac.
Les beques de material escolar i sortides són atorgades per l'Ajuntament de Montcada i Reixac i les bases es poden consultar a la web de l'Ajuntament.

Queden exclosos de la convocatòria de material i sortides els cursos I3, I4, I5, 1r, 1r d'ESO, 2n d'ESO, 3r d'ESO i 4t d'ESO, degut a que el Departament d'Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya contempla un finançament extraordinari destinat a l'alumnat en situació de vulnerabilitat, que inclou material didàctic, bata i/o uniforme, sortides, colònies i altres activitats complementàries.

Terminis de presentació
28/04/2025 00:00:00 - 30/05/2025 23:59:00
Presentació

a)TELEMÀTICAMENT amb caràcter preferent

- Per la tramitació telemàtica cal disposar d'una identificació digital.

- Si no es té, es pot obtenir fàcilment l'IdCAT Mobil (https://idcatmobil.seu.cat)

- Si teniu problemes informant els camps de l'adreça postal, podeu consultar aquest tutorial.

Com fer el tràmit electrònicament?

1. Descarregar el model de sol·licitud i annexos, de l'apartat de documentació relacionada, omplir-los i guardar-los a l'ordinador

   a. Model de sol·licitud beca escolar 2025-2026
   b. Annex Declaració jurada econòmica
   c. Annex Declaració responsable

2. Preparar i guardar la documentació complementària necessària amb format .PDF (si no es té en format electrònic, cal escanejar-la prèviament)

IMPORTANT! Marcar tota la documentació presentada al full 4 de la sol·licitud.

Tota sol·licitud de Beca Material i Sortides ha de tenir les 3 últimes nòmines.

S’haurà d’omplir la instància amb les dades que es demanen i adjuntareu la documentació (sol·licitud, annexos i documentació complementària).

Suport a la tramitació electrònica:

  1. S’habilita un servei d’ajut telefònica a la tramitació on-line. Es el servei OAC360, el telèfon del qual és el 935954802.

b)PRESENCIALMENT amb caràcter excepcional:

- Només per aquells casos que no disposin dels mitjans necessaris per fer la tramitació telemàtica.

- La documentació per a realitzar la sol·licitud es pot descarregar directament de la web l’Ajuntament.

- En els casos excepcionals que no disposin de mitjans per a imprimir-la, podran recollir la sol·licitud al taulell de recepció de l'Ajuntament i a les dependències de Serveis Socials Casa de la Vila i Kursaal.

- La presentació de les sol·licituds es farà mitjançant cita prèvia, durant la franja horària de 9 a 14 de dilluns a divendres a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l'Ajuntament, Avinguda de la Unitat 6.

- Les famílies que requereixin de cita prèvia per a la tramitació presencial de la sol·licitud hauran de demanar-la segons les dates de distribució per centres escolars:

28, 29, 30 d'abril i 2 de maig: Escola Elvira Cuyàs, Escola Font Freda, Institut Escola   Mas Rampinyo

5, 6, 7, 8 i 9 de maig: Escola El Turó, Escola Reixac

12, 13, 14, 15 i 16 de maig: Institut Escola El Viver

19, 20, 21, 22 i 23 de maig: Escola Mitja Costa, Ginesta, Col·legi La Salle, FEDAC, Escola Mestre Morera, Escola Ciutat Comtal, Escola Les Fontetes i resta d'escoles de fora de municipi

26 al 30 de maig: Incidències i aportació de documentació

- La cita prèvia es podrà concertar trucant al telèfon d'OAC360 935954802.

A l'apartat Documentació relacionada teniu a la vostra disposició una GUIA D’AJUDA s’explica com omplir la sol·licitud de beques escolars curs 2025-2026.

Òrgan gestor

Serveis Socials

Termini de resolució
-Les resolucions de les beques menjador es donaran a conèixer durant el mes de setembre, abans de l’inici del curs escolar.
-La resolució definitiva de les beques de material i sortides es donarà a conèixer al mes de novembre.
Efecte del silenci administratiu
No procedeix
Recursos
Reposició
Normativa bàsica
-Bases reguladores de menjador del Consell Comarcal del Vallès Occidental.
-Bases reguladores de material i sortides de l’Ajuntament de Montcada i Reixac.
Informació addicional

-L’Ajuntament informarà a les famílies de la resolució de la sol·licitud mitjançant un llistat publicat a través del codi d’identificació de l’alumne (IDALU) i que estarà a disposició dels interessats a la web Municipal i als taulers informatius de cada escola. Els interessats que desconeguin l’identificador IDALU de l’infant, poden aconseguir el codi de dues maneres:

  • Fent la consulta a través de l’idCAT Mòbil a l’enllaç.
  • O bé, en cas excepcional, sol·licitant el codi al centre escolar.

- Per a la convocatòria de beques de material i sortides, quedaran exclosos de la convocatòria els cursos establerts pel Departament d'Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya, degut a que es contempla un finançament extraordinari anomenat Motxilla escolar destinat a l’alumnat en situació de vulnerabilitat, que inclou material didàctic, bata i/o uniforme, sortides, colònies i altres activitats complementàries.

- Per a la convocatòria de beques menjador, podran presentar sol·licitud per a qualsevol dels cursos. Els sol·licitants que inicien I3 han de presentar la sol·licitud dins del termini de presentació de primera convocatòria indicant l'escola de la pre-matrícula. En cas de canvis d'escola ho comunicaran a Serveis Socials.

- La modalitat telemàtica de presentació de sol·licituds és de caràcter preferent. Només en casos excepcionals es tramitaran les sol·licituds presencialment mitjançant cita prèvia.

- S'ha de realitzar una única sol·licitud per família, independentment del centre dels infants.

- Les sol·licituds només podran prosperar si es presenten amb tota la documentació requerida per a la seva tramitació.

- No es tramitarà cap ajut escolar als alumnes/as que no constin en el padró municipal.

- La quantitat dels ajuts escolars de l'Ajuntament de Montcada i Reixac i del Consell Comarcal del Vallès Occidental, està supeditada a la partida corresponent dels pressupostos del 2025 i a la baremació econòmica corresponent.

- El pagament de la beca de material i sortides es gestionarà directament amb els centres educatius.

- El llistat definitiu d’infants amb resolució favorable estarà resolt al mes de novembre del 2025 i la previsió és que el pagament als centres educatius es faci efectiu a finals del primer trimestre escolar.

Els documents s'hauran de presentar al registre electrònic municipal en format PDF. Es podran presentar emplenats digitalment o escanejats després d'imprimir-los i signar-los manualment.

Tingui en compte les limitacions del pes dels documents que s'indiquen a la finestra d'aportació de documentació. Com a norma general, un màxim de 5MB.

Caldrà presentar el model normalitzat d'instància amb la documentació requerida

 

Documentació relacionada
01- Sol·licitud (PDF emplenable)

02- Model 1: Declaració Jurada Econòmica

03- Model 2: Declaració Responsable

04- Full informatiu

05- Bases

06- Guia d'ajuda per a omplir la sol·licitud

07- Bases CCVOC

Nivell d'identificació del sol·licitant
Substancial:
Amb sistema Vàlid
Documents a presentar
Documentació a aportar
Sol·licitud de beca escolar 2025-2026
Sol·licitud de la beca escolar de menjador i material i sortides 2025-2026
DNI/NIE/Passaport de tots els membres
Document acreditatiu de la identitat de tots els membres de la unitat familiar. Llibre de família en cas que els infants i/o adolescents no disposin de document identificatiu
Tres últims fulls de salari
Fulls de salari dels 3 mesos immediatament anteriors a la data de la sol·licitud de tots els membres de la unitat familiar amb contracte de treball
En cas que algun membre de la unitat familiar percebi l'ajut de la Dependència, hauran d'aportar la resolució del grau de Dependència
Les persones que estiguin donades d'alta al sistema especial de treballadors de la llar de la Seguretat Social, caldrà aportar el certificat de cotitzacions corresponent a l'any 2024
Declaració responsable dels ingressos reals (Model 1) En cas que es vulgui aclarir la situació econòmica o informar l'ajuntament de qüestions relatives a la sol·licitud (Model 2)
En cas que algun membre de la unitat familiar treballi sense assegurar es obligatori lliurar la declaració responsable dels ingressos reals (Model 1). En cas que es vulgui aclarir la situació econòmica o informar l'ajuntament de qüestions relatives a la sol·licitud (Model 2)
Documentació complementària
En cas d'infants en acolliment, resolució d'acolliment de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència
En el cas de divorci: conveni regulador o sentència de divorci on consti l'assignació econòmica que es percep
En el cas de divorci: conveni regulador o sentència de divorci on consti l’assignació econòmica que es percep
En el cas que el progenitor obligat no satisfà la manutenció, cal acreditar que s'ha reclamat judicialment (còpia de la reclamació i de la seva admissió judicial)
En cas de defunció de un dels progenitors, s'haurà d'aportar certificat de defunció o pàgina defunció familiar del Llibre de família
Prestacions econòmiques per ajuts al lloguer de l'habitatge per l'Agència d'Habitatge de Catalunya.
  • Canal electrònic
    Seleccioni el tipus d'identificació
    • idCAT Mòbil, certificat digital o Cl@ve
  • Canal presencial
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
  • Informació d'interés
    • Política de privacitat
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Interrupcions del servei
    • Sistemes de signatura
    • Enllaços d'interès
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda de la Seu
    • Avís legal
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Mapa web
Ajuntament de Montcada i Reixac
  • Av. de la Unitat 6, 08110 Montcada i Reixac (Barcelona)
  • 935 726 474
  • oac@montcada.org
  • www.montcada.cat/